Maglownica, czyli przekładnia kierownicza jest w naszych autach narażona na silne wstrząsy. Wynika to ze złego stanu technicznego dróg, co nie zostało uwzględnione przez producentów samochodów. Co pewien czas konieczne jest więc przeprowadzenie regeneracji maglownicy. Zakłada się, że w normalnych warunkach, powinno to mieć miejsce co 200-400 tys. km. A jakie inne czynniki mogą nam podpowiedzieć, że będzie ona konieczna? Jak mogą objawiać się problemy z maglownicą?Układ kierowniczy ma duże znaczenie w naszym aucie, dlatego jeśli pojawiają się w nim jakiekolwiek nieprawidłowości, to konieczne jest wdrożenie odpowiednich działań, przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa. Gorsza sterowność pojazdu może łatwo doprowadzić bowiem do wypadku. Uszkodzona maglownica może nam jednak dawać o sobie znać. Najczęściej poprzez: wyciek oleju wspomagania, stuki oraz luzy odczuwalne na wybojach, przycinanie się kierownicy, dziwne dźwięki przy skręcaniu: trzeszczenie, skrzypienie, cięższe pracowanie wspomagania, odczuwalne często przy skręcaniu w jedną stronę, brak odbijania kierownicy, stukot przy manewrowaniu, czy całkowity brak wspomagania. Czasem, gdy przekładnia ulega zużyciu kierowca staje przed dylematem, czy kupić nową, czy zregenerować już posiadaną. Ze względu na koszta, jak i możliwość uzyskania gwarancji w warsztacie, zwykle bardziej opłacalna wydaje się regeneracja. O czym należy pamiętać decydując się na regenerację maglownicy?Przede wszystkim powinniśmy postawić na warsztat doświadczony w tym zakresie. Regeneracja tego podzespołu wymaga doświadczenia i odpowiednich umiejętności. Niezbędny jest również profesjonalny sprzęt, w związku z czy, z pewnością warto zdecydować się na pomoc doświadczonych fachowców.
Jeśli maglownica daje objawy uszkodzenia czy zużycia nie powinniśmy czekać, tylko od razu udać się do warsztatu w przeciwnym razie możemy doprowadzić do sytuacji, w której niezbędna będzie jej wymiana, bo nie będzie możliwości przeprowadzenia regeneracji.
0 Comments
Leave a Reply. |
|